Zaměření práce dětí v MŠ-ÚNOR 2024
Téma měsíce: Objevujeme svět kolem nás.
Podtémata: Oblasti věčného ledu. – Hádej čím jsem? – Maškarní rej. – Recyklohraní.
1. Oblasti věčného ledu (5.2.-9.2.2024)
- Komunitní kruh na téma: Rozhovor s doprovodnými obrázky, hračkami zvířat a knihami na téma oblasti věčného sněhu a ledu (Grónsko, Antarktida,…), zvířata, která v těchto oblastech žijí a čím se živí, jak se v těchto oblastech žije lidem.
- Nácvik nové písničky: „Grónská zem“
Daleko na severu je grónská zem, žije tam Eskymačka s Eskymákem. My bychom umrzli, jim není zima. Snídají nanuky a eskyma. Mají se bezvadně, vyspí se moc. Půl roku trvá tam polární noc. Na jaře vzbudí se a vylezou ven, půl roku trvá tam polární den. Když sněhu napadne po kotníky, hrávají s medvědy na četníky. Medvědi těžko jsou k poražení, protože medvědy ve sněhu vidět není.
- Logopedická chvilka „Šikovné pusinky“
- Grafomotorické cvičení – tučňák
- 8.2.2024 Společná hudební chvilka ZŠ a MŠ- od 9hod. v prostorách ZŠ – ODLOŽENO !
- Výtvarná činnost – Iglú – malba, tisk, stříhání, lepení
- Cvičení motivované ledovými oblastmi – přechod přes kry, hod sněhovou koulí, PH „Na medvěda“
- Rozvojové činnosti u stolečků – krmení tučňáků, hledání stop ve sněhu,…
- Námětové hry k tématu – lov ryb, bydlení v iglú, stopování medvědů, psí spřežení,…
2. Hádej čím jsem? (12.16.2024)
- Povolání a řemesla (povídáme si o různých povolání, co práce obnáší, co lidé k řemeslu potřebují, atd.)
- Čím se živí moje maminka, můj tatínek a čím bych se chtěl živit já, až vyrostu?
- Pracovní činnosti –modelování, navlékání, lepení, stříhání, atd. .
- Pracovní listy na téma povolání.
- 13.2.2024 Schůzka rodičů budoucích prvňáčků v ZŠ od 15.30hod. (nástup do ZŠ, OŠD, atd.)
- 14.2.2024 Projekt „Se sokolem do života aneb svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“
Místo: stružinecká sokolovna / herna MŠ S sebou: batoh, čisté přezůvky (neklouzavá a pevná obuv) a pití.
- Logopedická chvilka „Šikovné pusinky
- Nácvik básniček a písniček o řemeslech: „Pekař peče housky.“ „Kalamajka mik,mik,mik“ „Šel zahradník do zahrady.“ „Jede, jede, poštovský panáček.
3. Maškarní rej (19.-23.2024)
- Připravujeme se na karneval ve školce.
- Balónkové cestičky.
- Nácvik písně: „To je zlaté posvícení“
- Aktivity u stolečků – přiřazování stínů, kolíčkovaná, barevná posloupnost, spojovačky
- Hraná loutková pohádka „O Koblížkovi“
- Výroba Šaška – stříhání, lepení, kresba.
- Nácvik říkanky s pohybem: „Šašek dělá legraci“ Šašek dělá legraci, má to přece na práci. Rozhazuje rukama, vykopává nohama. Zadečkem si zavrtí a pak mává na děti. Široce se usměje, hezký den ti popřeje.
- Logopedická chvilka „Šikovné pusinky
- Pečení masopustních koblih – zadělání těsta, práce s těstem, plnění koblih a následné ochutnávání.
- 23.2.2024 MAŠKARNÍ REJ V MŠ (maškarní tancovačka, plnění soutěžních úkolů, atd.).
4. Recyklohraní (26.2.-1.3.2024)
- Komunitní kruh: Učíme se o ekologii, ochraně přírody a vztahu člověka k přírodě.
- Třídení odpadu, jaké barvy mají kontejnéry na odpad a co kam patří.
- Vyrábíme z různých recyklovatelných materiálů.
- 28.2.2024 Projekt „Se sokolem do života aneb svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“
Místo: stružinecká sokolovna / herna MŠ S sebou: batoh, čisté přezůvky (neklouzavá a pevná obuv) a pití.
- PH „odpadkožrout“
- Nácvik písně: Třídíme odpad
I když jsme jen malé děti umíme už třídit smetí. I:Mondrá, žlutá, zelená, víme co to znamená :I Nedá nám to žádnou žádnou práci, už jsme jako dospěláci. I:Papír, plasty, sklenice, nápojové krabice:I Prší, prší, jen se leje, popelář se na něj směje. I:Rychle z auta vyleze, odpadky nám vyveze :I