Zaměření práce dětí v MŠ-ÚNOR 2024

Téma měsíce: Objevujeme svět kolem nás.

Podtémata: Oblasti věčného ledu. – Hádej čím jsem?  – Maškarní rej. – Recyklohraní.

1. Oblasti věčného ledu (5.2.-9.2.2024) 

  • Komunitní kruh na téma: Rozhovor s doprovodnými obrázky, hračkami zvířat a knihami na téma oblasti věčného sněhu a ledu (Grónsko, Antarktida,…), zvířata, která v těchto oblastech žijí a čím se živí, jak se v těchto oblastech žije lidem.
  • Nácvik nové písničky: „Grónská zem“

Daleko na severu je grónská zem, žije tam Eskymačka s Eskymákem.                                          My bychom umrzli, jim není zima. Snídají nanuky a eskyma.                                                          Mají se bezvadně, vyspí se moc. Půl roku trvá tam polární noc.                                                    Na jaře vzbudí se a vylezou ven, půl roku trvá tam polární den.                                                      Když sněhu napadne po kotníky, hrávají s medvědy na četníky.                                                    Medvědi těžko jsou k poražení, protože medvědy ve sněhu vidět není.

  • Logopedická chvilka „Šikovné pusinky“
  • Grafomotorické cvičení – tučňák
  • 8.2.2024 Společná hudební chvilka ZŠ a MŠ- od 9hod. v prostorách ZŠ – ODLOŽENO !
  • Výtvarná činnost – Iglú – malba, tisk, stříhání, lepení
  • Cvičení motivované ledovými oblastmi – přechod přes kry, hod sněhovou koulí, PH „Na medvěda“
  • Rozvojové činnosti u stolečků – krmení tučňáků, hledání stop ve sněhu,…
  • Námětové hry k tématu – lov ryb, bydlení v iglú, stopování medvědů, psí spřežení,…

2. Hádej čím jsem? (12.16.2024)

  • Povolání a řemesla (povídáme si o různých povolání, co práce obnáší, co lidé k řemeslu potřebují, atd.)
  • Čím se živí moje maminka, můj tatínek a čím bych se chtěl živit já, až vyrostu?
  • Pracovní činnosti –modelování, navlékání, lepení, stříhání, atd. .
  • Pracovní listy na téma povolání.
  • 13.2.2024 Schůzka rodičů budoucích prvňáčků v ZŠ od 15.30hod. (nástup do ZŠ, OŠD, atd.)
  • 14.2.2024 Projekt „Se sokolem do života aneb svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“

Místo: stružinecká sokolovna / herna MŠ                                                                                          S sebou: batoh, čisté přezůvky (neklouzavá a pevná obuv) a pití.  

  • Logopedická chvilka „Šikovné pusinky
  • Nácvik básniček a písniček o řemeslech: „Pekař peče housky.“                                            „Kalamajka mik,mik,mik“                                                                                                               „Šel zahradník do zahrady.“                                                                                                          „Jede, jede, poštovský panáček.                                     

3. Maškarní rej (19.-23.2024)

  • Připravujeme se na karneval ve školce.
  • Balónkové cestičky.
  • Nácvik písně: „To je zlaté posvícení“
  • Aktivity u stolečků – přiřazování stínů, kolíčkovaná, barevná posloupnost, spojovačky
  • Hraná loutková pohádka „O Koblížkovi“
  • Výroba Šaška – stříhání, lepení, kresba.
  • Nácvik říkanky s pohybem:  „Šašek dělá legraci“                                                                       Šašek dělá legraci, má to přece na práci.                                                                                   Rozhazuje rukama, vykopává nohama.                                                                                           Zadečkem si zavrtí a pak mává na děti.                                                                                           Široce se usměje, hezký den ti popřeje.
  • Logopedická chvilka „Šikovné pusinky
  • Pečení masopustních koblih – zadělání těsta, práce s těstem, plnění koblih a následné ochutnávání.
  • 23.2.2024 MAŠKARNÍ REJ V MŠ (maškarní tancovačka, plnění soutěžních úkolů, atd.).

4. Recyklohraní (26.2.-1.3.2024)

  • Komunitní kruh: Učíme se o ekologii, ochraně přírody a vztahu člověka k přírodě.
  • Třídení odpadu, jaké barvy mají kontejnéry na odpad a co kam patří. 
  • Vyrábíme z různých recyklovatelných materiálů.
  • 28.2.2024 Projekt „Se sokolem do života aneb svět nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“

Místo: stružinecká sokolovna / herna MŠ                                                                                            S sebou: batoh, čisté přezůvky (neklouzavá a pevná obuv) a pití.  

  • PH „odpadkožrout“
  • Nácvik písně: Třídíme odpad

I když jsme jen malé děti umíme už třídit smetí.                                                                              I:Mondrá, žlutá, zelená, víme co to znamená :I                                                                                    Nedá nám to žádnou žádnou práci, už jsme jako dospěláci.                                                            I:Papír, plasty, sklenice, nápojové krabice:I                                                                                         Prší, prší, jen se leje, popelář se na něj směje.                                                                                I:Rychle z auta vyleze, odpadky nám vyveze :I